تحصیل در قبرس شمالی - دانشگاه بین المللی قبرس

تاریخچه قبرس

موقعیت استراتژیک ژئوپلیتیک جزیره قبرس و مجاورت آن با زادگاه تمدن نقش مهمی در آنچه امروز قبرس دارد ایفا کرده است. جزیره‌ای کوچک اما به واقع بین المللی. این هویت بین المللی الهام بخش نام ما شد. دانشگاه بین المللی قبرس ریشه در چشم انداز آقای اوزر بویاسی Özer Boyacı ) ) دارد که می‌خواست نهادی را ایجاد کند که نشانه‌ای از آموزش عالی در قبرس شمالی باشد.

پس از 22 سال، تحقق نگرش وی را در موفقیت‌های بی شماری که از CIU بیرون آمده است، زیرساخت‌های آموزشی که در جزیره نظیر ندارد، پردیس دانشگاه با بیش از یک میلیون متر مربع ، تمرکز روزافزون بر تحقیقات، مسئولیت اجتماعی محیط زیست و فرهنگ و تعداد فزاینده تعداد فارغ التحصیلان در بیشتر از صد کشور مختلف، می توان مشاهده کرد.

تحصیل-در-قبرس

مرکز آموزش پیوسته برای تحصیل در قبرس شمالی

مرکز آموزش پیوسته دانشگاه بین المللی قبرس (CIUCEC) برنامه‌های آموزشی ارائه شده به عموم مردم را سازماندهی، تحقق و هماهنگ می‌کند. هدف اصلی CIUCEC اجرای برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت برای رفع نیازهای پیوسته آموزشی قشر فعال جامعه است. CIUCEC با بهره‌گیری از مهارت‌های تخصصی واحدهای مختلف دانشگاه و ارائه گزینه‌های آموزشی سازگار با شغل و پیشرفت فردی، هدف خود را نه تنها در جهت کمک به افراد و متخصصان برای رسیدن به موفقیت در شرایط رو به تحول دنیا و محیط کار قرار داده است بلکه در زمینه پیشرفت کشور به توسعه همکاری بین دانشگاه و مردم همچنین بین بخش خصوصی و سازمان‌های بین المللی متمرکز شده است.

CIUCEC با دارا بودن اعضای هیئت علمی با تجربه و متخصصان مشاور و واجد شرایط برای آموزش افراد خلاقِ علاقمند به رشد مهارت‌های فردی و بالا بردن توان حرفه‌ای، این برنامه‌ها را به انجام می‌رساند که از طریق آن، این مرکز همچنان با موفقیت در خدمت مردم و تضمین رفاه عمومی است. علاوه بر این مأموریت، مرکز بر رفع نیازها و مطالبات آموزشی هم در درون دانشگاه و هم در نهادهای مختلف داخلی، متمرکز شده است. در حقیقت، محیط ما، به خصوص شناخت ما از فناوری به سرعت در حال تغییر است. این مرکز فرصتی را برای دستیابی به مهارت‌های مورد نیاز برای منطبق شدن با این تغییرات و تحولات فراهم می‌کند و به مردم این امکان را می‌دهد تا با تغییرات خود را منطبق کنند.

ادامه تحصیل از این هدف ناشی می‌شود که افراد برای دستیابی به استانداردهای کشورهای توسعه یافته و ایجاد نیروی کار واجد شرایط و آینده گرا در جامعه، با آن تحولات هماهنگ شوند. به همین منظور، CIUCEC از طریق سمینارها و فعالیت‌های فوق برنامه درسی و آموزشی به توسعه زمینه‌های پژوهشی و دانشگاهی کمک می‌کند. این امر همکاری با بخش خدمات عمومی، بخش خصوصی و نهادهای بین المللی را با هدف خدمت به آن بخش‌ها و به شکل گسترده‌تر در راستای خدمت به جامعه فراهم می‌نماید.

فهرست مدارک مقطع کارشناسی برای تحصیل در قبرس

* فرم درخواست تکمیل شده
* گواهینامه ثانویه بالاتر یا معادل آن (به عنوان مثال: سطح O / A ( WAEC / NECO)
* مدارک مربوط به مهارت زبان انگلیسی: TOEFL (65 IBT) یا. IELTS (5.5) دانشجویان فاقد این مدارک پس از ورود، آزمون مهارت انگلیسی CIU را در دانشگاه می‌گذرانند.
* کپی اسکن شده گذرنامه بین المللی / شناسنامه
* سند قوانین و مقررات CIU کاملاً تکمیل و امضا شده ( که می‌توانید آن را از طریق درخواست آنلاین، دانلود نمائید )

1. ارزیابی فهرست مدارک توسط دفتر بین المللی CIU

دانشجوی آتی با ساختن یک پروفایل ( شرح حال) با استفاده از آدرس پست الکترونیکی، پر کردن فرم درخواست آنلاین و آپلود مدارک مورد نیاز که در زیر به آن اشاره شده است از طریق سیستم درخواست یا از طریق دفاتر نمایندگی محلی به دانشگاه بین المللی قبرس درخواست خود را ارائه می نماید.

2. صدور پذیرش نامه مشروط

در صورت واجد شرایط بودن، دانشجویان آتی برگه پذیرش نامه مشروط (CAL) را از طریق پست الکترونیکی دریافت می‌کنند.

3. پرداخت اولیه حداقل 2000 یورو

پرداخت اولیه سپرده 2000 یورو ( به جز دانشکده پزشکی و دندانپزشکی )، همانطور که در CAL اشاره شد، باید از طریق بانک محلی شما به حساب بانکی CIU منتقل شود.

4. پذیرش نامه قطعی (UAL)

پس از انجام واریز وجه، دانشجویان آتی برگه پذیرش نامه قطعی (UAL) خود را از طریق پست الکترونیکی دریافت می‌کنند.

5. درخواست ویزای ترانزیت ( در صورت نیاز )

با استفاده ازUAL، دانشجویان آتی قادر خواهند بود برای ویزای ترانزیت خود در نزدیکترین سفارت ترکیه (در صورت لزوم) اقدام کنند. به منظور انجام هماهنگی‌های جا به جایی شما از فرودگاه اِرکان ( Ercan )، جزئیات پرواز خود را با ما در میان بگذارید. دانشجویان دور اندیش پرواز خود را به فرودگاه اِرکان ( Ercan ) قبرس شمالی رزرو می‌کنند و به منظور سازماندهی جا به جایی آن‌ها به پردیس CIU، از دفتر بازاریابی بین المللی اطلاعات مورد نیاز خود را کسب می‌کنند.

بررسی فرآیند درخواست

شما می توانید با استفاده از لینک زیر به برنامه‌های کارشناسی ارشد ما بصورت آنلاین مراجعه کنید. لطفاً مشخصات خود را به درستی پر کنید و کلیه اسناد مورد نیاز در آخرین صفحه فرم درخواست را بارگذاری کنید. اگر با یک آژانس آموزشی یا یکی از نمایندگان منطقه‌ای ما همکاری می‌کنید ، با آن‌ها تماس بگیرید و ” کد نماینده ” آن‌ها را بخواهید ، که لازم است در آخرین صفحه فرم درخواست وارد کنید.

اگر خود متقاضی هستید ، نیازی به انتخاب “کد نماینده” ندارید. لطفاً برنامه‌های خود را از طریق پست یا پست الکترونیکی ارسال نکنید. لطفاً اسناد اصلی را از طریق نامه ارسال نکنید زیرا این ها قابل بازگشت نیستند. کمیسیون بین المللی ما اندکی پس از تکمیل درخواست، خود با شما یا نماینده شما تماس خواهند گرفت.

فهرست مدارک مقطع کارشناسی ارشد برای تحصیل در قبرس

* دیپلم مدرک لیسانس
* نسخه‌های کارشناسی ارشد برای هر دوره تحصیلی / سال تکمیل شده.
* مدارک مربوط به مهارت زبان انگلیسی: TOEFL (65 IBT) یا .IELTS (5.5) دانشجویان فاقد این مدارک پس از ورود، آزمون مهارت انگلیسی CIU را در دانشگاه می‌گذرانند.
* کپی اسکن شده گذرنامه بین المللی / شناسنامه
* سند قوانین و مقررات CIU کاملاً تکمیل و امضا شده ( که می‌تواند به شکل درخواست آنلاین دانلود شود )
* رزومه

فهرست مدارک مقطع دکتری برای تحصیل در قبرس

* مدرک کارشناسی و رونوشت‌های معتبر برای هر دوره تحصیلی / سال تکمیل شده.
* مدرک کارشناسی ارشد و رونوشت‌های معتبر برای هر ترم تحصیلی / سال تکمیل شده.
* مدارک مربوط به مهارت زبان انگلیسی: TOEFL (65 IBT) یا .IELTS (5.5) دانشجویان فاقد این مدارک پس از ورود ، آزمون مهارت‌های انگلیسی CIUs را در دانشگاه می‌گذرانند.
* کپی اسکن شده گذرنامه بین المللی / شناسنامه
* رزومه
* پروپوزال تحقیق دوره دکتری
* سند قوانین و مقررات CIU کاملاً تکمیل و امضا شده ( که می‌تواند به شکل درخواست آنلاین دانلود شود )

فرصت های بورس تحصیلی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تحصیل در قبرس

دانشگاه بین المللی قبرس بورسیه‌های تحصیلی را برای دانشجویان خود به عنوان انگیزه ای برای موفقیت فراهم می کند که بیشتر دانشجویان از 50٪ ، 75٪ یا 100٪ بورسیه تحصیلی قبرس یا تخفیف شهریه بهره مند می شوند. بورس تحصیلی بین المللی دانشجویان به کلیه دانشجویان بین المللی تا50٪ هزینه شهریه تعلق می‌گیرد.

بورس های تحصیلی
دانشجویان که قصد مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی را دارند، ممکن است براساس شایستگی علمی و آموزشی متقاضی بورسیه تحصیلی شوند. این بورس تحصیلی از 50 تا 100 درصد شهریه آن‌ها متفاوت است.

بورسیه ورزشی CIU
همه دانشجویان آتی می توانند با مدارکی از عملکرد ورزشی در سطح ملی و همچنین اعضای لیگ های عالی ورزشی یا دانش آموزانی که به طور فعال در یک تیم ورزشی CIU شرکت خواهند کرد ، از بورسیه ورزشی CIU استفاده کنند.

فرصت های بورس تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی

فرصت‌های بورس تحصیلی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه بین المللی قبرس در دسترس است. دانشجویان فارغ التحصیل با حداقل معدل 3.00 و میانگین کل نمره معدل (CGPA) ممکن است برای بورس تحصیلی اقدام کنند. بر اساس دستاوردهای دانشگاهی، کمیته بورس تحصیلی می‌تواند حداکثر 50٪ بورسیه تحصیلی را به متقاضیان اعطا کند.

تخفیف ها

توافق نامه طرح تعلق و وفاداری
دانشجویانی که مایل به ماندن بیش از یک سال در دانشگاه هستند ، از تخفیف های زیر در هزینه های اقامت خود بهره مند می شوند:
15٪ تخفیف در سال دوم اقامت.
20٪ تخفیف در سال سوم اقامت.
25٪ تخفیف در سال چهارم اقامت.
30٪ تخفیف در سال پنجم اقامت.

فهرست