سخن رئیس دانشگاه دانشکده علوم و فنون کشاورزی دانشگاه بین المللی قبرس - دانشگاه بین المللی قبرس
  1. دانشگاه بین المللی قبرس
  2. اخبار
  3. سخن رئیس دانشگاه دانشکده علوم و فنون کشاورزی دانشگاه بین المللی قبرس

سخن رئیس دانشگاه دانشکده علوم و فنون کشاورزی دانشگاه بین المللی قبرس

رئیس دانشگاه دانشکده علوم و فنون کشاورزی دانشگاه بین المللی قبرس (CIU) ، پروفسور دکتر ابراهیم باکتار ، در سخنرانی در چارچوب 5 دسامبر روز جهانی خاک گفت: “خاک حیاتی است. به همین دلیل ، این اولین موجود طبیعی است که باید محافظت شود.

با بیان اینکه خاک به طور کلی دارای اجزای زیادی است ، باکتور اطلاع داد که “اول از همه مواد معدنی و آلی ، هوا ، آب و میکروارگانیسم ها اجزای ضروری خاک هستند”.

پروفسور دکتر باختر با اشاره به اینکه سرزمین نیز سرزمین ما است ، گفت: “سرزمین های از دست رفته در جنگ ها به نوعی قابل بازیابی هستند. با این حال ، به دست آوردن خاک های از دست رفته در اثر فرسایش بحث نیست “.

باختر با اطلاع از اینکه لایه های خاک با عمق یک سانتی متر بین 500 تا 10 هزار سال پیش بسته به بستر و شرایط محیطی تشکیل شده است ، ادامه داد: “دوباره ، با توجه به اینکه میلیون ها میکروارگانیسم در یک سانتی متر مکعب خاک زندگی می کنند ، معلوم می شود آن خاک برای ما بیش از زندگی است. ”

بختیر با اشاره به اینکه اگر کلش سوزانده شود ، میلیون ها موجود با آن سوزانده می شوند ، و توضیح داد: “همانطور که شاعر معروف ما ، آشیک ویسل اظهار داشت ، خاک لطف وفادار ماست. زمین مانند مادر است: بخشنده و محافظت کننده است.

باختر با بیان اینکه امروز از خاک ، سواستفاده و آلوده می شود ، گفت: “خاک کاملاً بخشنده نیست و انتقام می گیرد. ما شاهد این وضعیت چشمگیر در زندگی روزمره خود هستیم. اگر این بی مسئولیتی به این روش ادامه یابد ، سرزمین ما غیرقابل استفاده می شود و گرسنگی چشمگیر پیش روی ما ظاهر می شود.

پروفسور دکتر باکتور با اشاره به اینکه خاک از نظر ساختار زنده و پویا است یادآوری کرد که “وقتی دینامیک خاک را به هم بزنیم ، اجتناب ناپذیر است که با بلایای جبران ناپذیر روبرو خواهیم شد.”
دانشگاه بین المللی قبرس (CIU) دانشکده آموزش ، گروه صندلی آموزش ویژه ، دستیار. پروفسور دکتر Cahit Nuri در رابطه با “روز جهانی معلولین” در تاریخ 3 دسامبر صحبت کرد و گفت ، “وقتی علل معلولیت بررسی می شود ، بیشتر آنها قابل پیشگیری هستند. کیفیت زندگی افراد با نیازهای ویژه باید با سیاست های اجتماعی تدوین شده در سراسر TRNC ، و مقرراتی که شامل اقدامات پیشگیرانه-پیشگیرانه در هر زمینه است ، افزایش یابد.
دستیار پروفسور دکتر نوری یادآوری کرد که سوم دسامبر روز تأمین حقوق قانونی افراد با نیازهای ویژه ، ادغام مجدد آنها در جامعه است و بر اهمیت تأمین حقوق افراد با نیازهای ویژه در تمام سطوح جامعه تأکید کرد و توجهات را برای افزایش آگاهی از رفاه آنها در همه زمینه ها ، از جمله سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی جلب کرد

فهرست