مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی - دانشگاه بین المللی قبرس

قبرس، جزیره زیبای دریای مدیترانه که در جنوب کشور ترکیه واقع شده است یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی برای دانشجویان و کسانی است که قصد مهاجرت دارند، پس در این مقاله با ما همراه باشید تا هر آنچه لازم است درباره مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی به شما بگوییم.

جغرافیای قبرس شمالی

قبرس کشوری جزیره‌ای است که به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی تقسیم بندی می‌شود. این جزیره در ابتدا مستعمره انگلیس بود و بعد میان یونان و ترکیه تقسیم شد. در بخش شمالی این کشور زبان مردم ترکی استانبولی بود و به زبانی یونانی و انگلیسی هم تسلط دارند. اکثریت مردم این کشور مسلمان هستند و بخش کمی هم مسیحیان ارتودوکس می‌باشند.

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

قبرس شمالی متشکل از شهرهای ساحلی مهمی همچون نیکوزیا، فاماگوستا، گیرنه، لفکا و مورفو و… است. این جزیره زیبا علاقه‌مندان زیادی از کشورهای فرانسه، انگلیس و اسپانیا و بسیاری از کشورهای دیگر دنیا دارد. این کشور زیبا و چشم نواز از آب و هوای بی‌نظیر مدیترانه‌ای برخوردار است.
کشور قبرس از هر لحاظ برای ایرانیان مقصدی مناسب و عالی است، زیرا فاصله زمانی این کشور با ایران حدودا 3 ساعت است و با طی این مسافت کوتاه شما می‌توانید مجموعه کاملی از رفاه و تحصیل و درآمد را یکجا تجربه کنید و روزهای عمرتان را با شرایطی مطلوب سپری نمایید.

مهاجرت به قبرس شمالی برای ایرانیان

قبرس شمالی هم مانند ترکیه کشور در نزدیکی ایران است که توانسته مهاجران بسیاری به خود جذب کند. البته این کشور بیشتر دانشجویان ایرانی را برای ادامه تحصیل به خود علاقه‌مند کرده بود.

اما در سال های اخیر و پیشرفت چشم گیر این کشور در راستای سرمایه گذاری پروژه‌های عظیم انگلستان و کشورهای دیگری نظیر اسرائیل و روسیه و.. ساخت و سازهای مدرن و رونق اقتصادی و همچنین بالا رفتن ارزش دلار در ایران باعث شده که افراد زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری و خرید ملک از این کشور شوند.

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت تحصیلی است. این کشور به علت تاسیس دانشگاه‌های به نام و پیشرفت روز افزون علمی در دنیا بسار مطرح است. قبرس شمالی کشوری است که چند حسن را یکجا دارد، محیطی امن با آب و هوایی عالی در کنار موقعیت‌های تحصیلی و سرمایه گذاری شرایطی بینظیر را برای زندگی در این کشور گرد آورده است.

دانشجویان بسیاری از کشورهای مختلف دنیا برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی، در این کشور زندگی می‌کنند و به تحصیل و کار مشغول هستند. کشور قبرس شمالی میان دانشجویان ایرانی هم کشوری محبوب برای مهاجرت و ادامه تحصیل است. در این کشور شرایط زندگی با امکاناتی که در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد به نسبت شهریه‌های دریافتی، عالی است.

کسانی که به علت هزینه‌های بالا یا دلایل دیگر امکان تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی و امریکایی را ندارند با مهاجرت تحصیلی به  قبرس شمالی، با صرف هزینه کمتر می‌توانند همپای همان امکانات و آموزش‌های تحصیلی را داشته باشند. در بسیاری از دانشگاه‌های قبرس شمالی انتقال دانشجو به دانشگاه‌های معتبر دنیا برای علاقه‌مندان امکان پذیر است.
دانشجویان می‌توانند با تحصیل در دانشگاه‌هایی که امکان تبادل دانشجو را دارند، بعد از گذراندن ترم‌های مشخص تحصیلی و با رزمه‌ای قوی‌تر به دانشگاه‌های مطرح دیگری در دنیا انتقالی بگیرند و بعد عازم آن کشور شوند.

تحصیل در قبرس شمالی بدون نیاز به مدرک زبان

اولین خبر خوبی که می‌توانیم به شما بدهیم این است که برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی نیازی به ارایه مدرک زبان ندارید!

یعنی شما برای وروود به دانشگاه نباید حتما آیلتس یا تافل داشته باشید، شرایط در قبرس به این صورت است که بعد از اخذ پذیرش و گرفتن ورودی دانشگاه مورد نظرتان این امکان به شما داده می‌شود تا با گذراندن دوره‌های اجباری زبان انگلیسی در دانشگاه، سطح زبان خود را به طور معقولی افزایش بدهید تا بتوانید در کلاس‌های درس حضور پیدا کنید.

همین حالت برای مدارس و موسسات آموزش عالی هم وجود دارد و جالب اینجاست که در قبرس شمالی استفاده از این دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی برای والدین محصلین هم امکان پذیر است.
در قبرس شمالی در تمام دانشگاه‌ها زبان اصلی انگلیسی است و تمام دروس به همین زبان تدریس می‌شوند ولی برخی از دانشگاه‌ها برای بعضی از دروس زبان ترکی استانبولی و یونانی را هم ارایه می‌دهند. در کل اگر شما مدرک زبان دارید و یا مسلط به زبان انگلیسی هستید با ارایه آن کار خود را تسریع می‌بخشید و این دوره آموزش زبان را از زمان تحصیل خود حذف می‌کنید.

تحصیل در قبرس شمالی بدون اخذ ویزا

دومین خبر خوب برایتان این است که در مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی شما نیازی به اخذ ویزا ندارید!

این موضوع یکی از دلایل محبوبیت قبرس شمالی در میان ایرانیان است. از این رو که قبرس شمالی تحت فرمان و حاکمیت کشور ترکیه است ایرانیان برای مهاجرت و اقامت در این کشور نیازی به دریافت ویزا ندارند. همین موضوع باعث می‌شود که زمان اعزام دانشجو به قبرس شمالی تسریع بیابد و رسیدن شما به مقصودتان با کمترین اتلاف وقت انجام شود.

در این جا به شما دوستان عزیز ciuuni پیشنهاد می‌دهیم برای اطلاع کامل از شرایط اعزام دانشجو به مقاله اعزام دانشجو به قبرس شمالی مراجعه نمایید و برای استفاده از امکان مشاوره حضوری یا تلفنی با شماره‌های 09125488548 و 02177529713 تماس حاصل نمایید.
شما عزیزان با مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی می‌توانید درخواست دهید تا برایتان کارت اقامت موقت کشور ترکیه هم صادر شود تا با استفاده از آن امکان رفت و آمد به ترکیه یا اقامت در آن کشور را داشته یا بتوانید از این طریق کار تمام وقت برای خود دست و پا کنید.

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی

دانشگاه های قبرس شمالی

قبرس شمالی دارای دانشگاه‌ها و موسسات عالی خصوصی و دولتی بسیاری است که می‌توان گفت یکی از یکی شرایط بهتری را به دانشجویان ارایه می‌دهند. این دانشگاه‌ها بسیار معتبر و دارای رتبه جهانی هستند. برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی در این قسمت به شما پیشنهاد می‌دهیم برای اطلاع از لیست کامل دانشگاه‌های قبرس شمالی و توضیح هرکدام به مقاله لیست دانشگاه‌های قبرس شمالی مراجعه کنید تا به طور کامل از هر آنچه باید درباره آنها بدانید آگاه شوید.

رشته های تحصیلی در قبرس شمالی

همانطور که قبل‌تر هم گفته‌ایم قبرس دارای دانشگاه بسیار خوبی نظیر دانشگاه بین المللی CIU، دانشگاه مدیترانه شرقیEMU ، دانشگاه خاور نزدیکNEU ، دانشگاه اروپایی لفکه، دانشگاه غرب قبرس CWU و بسیاری دانشگاه دیگر است که در هر کدام از این دانشگاه ها مقاطع مختلف تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می‌شوند.

در این دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی باید بدانید، تمام دروس اصلی و پرمخاطب در دنیا تدریس می‌شوند که برخی از آنها به شرح زیر هستند:
رشته های مهندسی: مکانیک، کامپیوتر و نرم افزار، سیستم های اطلاعاتی، عمران، برق و الکترونیک و…
رشته های پزشکی: پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، پرستاری، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، علوم آزمایشگاهی و…
رشته های هنر: تئاتر، موسیقی، سینما، کارگردانی، طراحی صحنه، تلویزیون …
و بسیاری رشته‌های دیگر مانند حقوق، ارتباطات، علوم سیاسی، روابط بین الملل و… که همگی توسط بهترین استاتید و علم روز دنیا به دانشجویان تدریس می‌شوند.

رشته های دوگانه

برنامه شتاب یکی از مزیت‌های تحصیل در قبرس شمالی است؛ اینکه شما بتوانید با گذراندن یک یا چند ترم در دانشگاه‌های قبرس شمالی به دانشگاه‌های معتبر دیگری در دنیا انتقالی بگیرید اتفاقی است عالی!
این روش بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه محسوب می‌شود، در این شرایط شما می‌توانید با گذراندن چند ترم از رشته انتخابیتان در دانشگاه بین المللی CIU به دانشگاه معتبیر در انگلستان برای همان رشته انتقالی بگیرید. این اتفاق فرصتی فوق‌العاده محسوب می‌شود.

مدارک مورد نیاز تحصیل در قبرس شمالی

برای مدارک تحصیلی مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی می‌توان گفت موارد پیچیده ای را در بر نمی‌گیرد. به طور کلی موارد زیر همان مدارکی است که حتما باید به دانشگاه ارایه شوند:
1. عکس پرسنلی 4*6
2. پاسپورت معتبر، شناسنامه وکارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهی نامه رانندگی
3. ریز نمرات مقطع تحصیلی پیشین با ترجمه انگلیسی
4. ارایه سوابق تحصیلی قبل
5. گواهینامه انگلیسی از تمامی تخصص ها و دوراه هایی که گذرانده اید
6. ارایه توصیه نامه برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا جهت اخذ پذیرش
7. ارایه انگیزه نامه برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا جهت اخذ پذیرش
8. ارایه نامه تمکن مالی
9. ارایه گواهی سلامت پزشکی
به طور کل تمام موارد ارسالی باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند و در زمان ارایه هم باید به زبان فارسی موجود باشند هم انگلیسی.

حالا که اسامی این دانشگاه‌ها برده شد باید به شما بگوییم دانشگاه بین المللی ciu یکی از بهترین انتخاب ها برای شما دانشجویان جویای علم است، این دانشگاه با ارایه آموزش‌های به روز و هم پای کشورهای اروپایی با خدماتی عالی و اساتیدی بی نظیر می‌تواند تجربه به یاد ماندنی از تحصیل در یک کشور دیگر را برایتان به همراه داشته باشد. از این رو به شما پیشنهاد می‌دهیم به صفحه دانشگاه قبرس شمالی ciu مراجعه کنید تا همه چیز را درباره این دانشگاه بین المللی دریابید.

مدارس بین المللی برای مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی، زیر 18 سال بهترین اتفاقی است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در زندگی فرزندانمان داشته باشد. برای مهاجرت تحصیلی برای کودکان بازه زمانی 6 تا 8 سال و برای نوجوانان 14 تا 18 سال بهترین تایم سنی است که می‌تواند نقش مهم در رشد آنان داشته باشد.

برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی، مدارس بین المللی بسیار خوبی در این کشور وجود دارند که امکان تحصیل را برای دانش‌آموزان کشورهای دیگر فراهم می‌کنند در این مدارس دانش آموزان بازه سنی 6 تا 18 سال می‌توانند اقدام به ثبت نام نمایند. در مدارس دولتی قبرس دروس به زبان یونانی تدریس می‌شوند، سیستم آموزشی مدارس قبرس برگرفته از سیستم آموزشی انگلستان است و شهریه سالانه مبلغی حدود 5500 الی 6000 یورو محاسبه می‌شود.

لیست مدارس بین المللی قبرس شمالی به شرح زیر است:
• مدرسه آمریکایی لارکانا قبرس
• مدرسه خصوصی هریتج قبرس
• آکادمی آمریکایی نیکوزیه قبرس
• آکادمی انگلیسی نیکوزیه قبرس
• درسه فالکون قبرس
• دبیرستان زنیون قبرس

شرایط کار برای دانشجویان در قبرس شمالی

در مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی، دانشجویان حق کار را به صورت نیمه وقت دارند یعنی در طول ترم تحصیلی فقط اجازه 20 ساعت کار را در هفته دارند ولی تابستان ها که مشغول به تحصیل نیستند می‌توانند تمام وقت کار کنند. اینکه بتوانید در قبرس صاحب شغل شوید کار سختی نیست!
مشاغلی مانند کافه داری و گارسونی، هتلداری ، بازرایابی و برنامه نویسی و… همگی مشاغلی هستند که دانشجویان به راحتی می‌توانند در کنار دوران تحصیل در آن مشغول به کار شوند. البته این را هم بگوییم که برخی رشته های تحصیلی در قبرس بازار کار خوبی دارند و شما مستقیم می‌توانید وارد دنیای کسب و کار شوند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

در این بخش از مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی، به تمام مزیت‌هایی که در کل متن در موردشان صحبت شد اشاره میکنیم:
هزینه زندگی در قبرس شمالی نسبت به کشورهای دیگر مناسب تر است.
برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور قبرس شمالی نیازی به ویزا ندارید.
ارایه مدرک زبان انگلیسی در قبرس شمالی از الزامات کار نیست.
اکثر رشته های تدریسی در قبرس شمالی ، بین المللی هستند و در تمام دنیا مشترکند.
امکان EXCHANGE دانشجویان دزر تمام مقاطع تحصیلی در اکثر دانشگاه‌های این کشور امکان پذیر است.

در انتها از شما عزیزان تشکر می‌کنیم که تا پایان این مبحث ما را همراهی کردید و از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع کامل از شرایط مهاجرت به کشور قبرس به سایت ciuuni.com مراجعه نمایید.

شماره های تماس ما در تهران: 02177529713 – 09125488548

شماره تماس ما در قبرس شمالی: 00905338494714

فهرست